Amazon Pay

Amazon Pay Accepted Here? Web Giant Aims to Put Digital Wallet in Stores
الأمازون دفع المقبولة هنا؟ Web Giant تهدف إلى وضع المحفظة الرقمية في المتاجر
Amazon is looking to start by working with gas stations, restaurants and other merchants that aren’t its direct competitors
تتطلع Amazon إلى البدء بالعمل مع محطات الوقود والمطاعم والتجار الآخرين الذين ليسوا منافسيها المباشرين

Amazon Pay might be coming to your favorite gas station or restaurant: A customer at the Amazon 4-star store in New York City’s Soho area paid using the Amazon app
قد تصل خدمة أمازون باي إلى محطة أو مطعم الغاز المفضل لديك: عميل في متجر أمازون 4 نجوم في منطقة سوهو في مدينة نيويورك يتم دفعه باستخدام تطبيق أمازون
Amazon.com Inc.is gearing up to challenge Apple Inc. in the mobile-payments race.
تستعد Amazon.com Inc لتحدي شركة Apple Inc. في سباق المدفوعات المتنقلة.
The e-commerce giant is working to persuade brick-and-mortar merchants to accept its Amazon Pay digital wallet, according to people familiar with the matter, attempting to expand a service now used primarily for purchases online.

To start, the company is looking to work with gas stations, restaurants and other merchants that aren’t direct competitors, a person familiar with the matter said. Retailers that view Amazon as a threat could resist the effort, the people said.

The push to become a bigger player in consumer payments shows Amazon’s desire to further integrate itself into the lives of its customers. It isn’t clear exactly how customers would use Amazon Pay in stores: They could tap their phones at checkout, much the same way they use Apple Pay, or scan a code on their phones, among other options. Apple says Apple Pay was accepted at more than five million in-store locations in the U.S. as of May, and the number of merchants accepting its wallet is growing.
تعمل شركة التجارة الإلكترونية العملاقة على إقناع التجار القائمين على شراء محفظة “الأمازون باي” الرقمية الخاصة بهم ، وفقاً لأشخاص مطلعين على المسألة ، في محاولة لتوسيع خدمة تستخدم الآن بشكل أساسي في عمليات الشراء عبر الإنترنت.

في البداية ، تتطلع الشركة للعمل مع محطات الوقود والمطاعم والتجار الآخرين الذين ليسوا منافسين مباشرين ، كما قال شخص مطلع على المسألة. وقال الناس إن تجار التجزئة الذين يرون الأمازون كتهديد يمكن أن يقاوموا هذا الجهد.

وتبين لنا الرغبة في أن نصبح لاعباً أكبر في مدفوعات المستهلكين ، رغبة أمازون في زيادة تكامل نفسها مع حياة عملائها. لم يتضح بالضبط كيف يمكن للعملاء استخدام Amazon Pay في المتاجر: يمكنهم الاستفادة من هواتفهم عند الخروج ، بنفس الطريقة التي يستخدمون بها Apple Pay ، أو مسح رمز على هواتفهم ، من بين خيارات أخرى. تقول شركة Apple أنه تم قبول Apple Pay في أكثر من خمسة ملايين موقع في المتاجر في الولايات المتحدة اعتبارًا من مايو ، ويتزايد عدد التجار الذين يقبلون محفظتها.

U.S. consumers have been slow to adopt digital wallets, which were responsible for less than 1% of all U.S. card transactions last year, according to the Nilson Report. Amazon is looking to Asia, where digital wallets and mobile-payment apps like Alipay and WeChat Pay are commonly used. Amazon executives want to gobble up the U.S. market while the competition remains fairly minimal, according to people familiar with their thinking.

An Amazon spokeswoman declined to comment.

Consumers typically upload their debit or credit card account to a digital wallet, and click the wallet tab on a merchant’s website to make an online payment. With wallets capable of in-store payments, consumers hold a phone above a contactless checkout terminal to transmit the card information. Merchants that accept wallets generally don’t pay additional fees beyond what they pay for card payments.

Amazon is offering incentives such as lower payment-processing fees or marketing services to entice merchants to accept its digital wallet, according to people familiar with the matter.

Lower payment-processing costs could be a convincing pitch. Rising interchange, or swipe, fees, account for a big chunk of those costs and are a point of tension between retailers and credit-card companies. Card networks including Visa Inc. and Mastercard Inc. set the fees, which merchants pay to banks and other issuers when consumers use their cards to shop.

كان المستهلكون الأمريكيون بطيئين في اعتماد محافظ رقمية ، كانت مسؤولة عن أقل من 1? من جميع معاملات بطاقات الولايات المتحدة في العام الماضي ، وفقًا لتقرير “نيلسون”. يتطلع Amazon إلى آسيا ، حيث تُستخدم عادةً المحافظ الرقمية وتطبيقات الدفع عبر الجوال مثل Alipay و WeChat Pay. يريد المسؤولون التنفيذيون في الأمازون الالتفاف على السوق الأمريكية ، في حين تبقى المنافسة ضئيلة إلى حد ما ، وذلك وفقًا لأشخاص على دراية بتفكيرهم.

ورفضت متحدثة باسم أمازون التعليق.

عادةً ما يحمّل المستهلكون حساب الخصم أو بطاقة الائتمان الخاصة بهم إلى محفظة رقمية ، ثم انقر فوق علامة تبويب المحفظة في موقع التاجر على الإنترنت لإجراء عملية دفع عبر الإنترنت. مع وجود محافظ قادرة على الدفع في المتاجر ، يحمل المستهلكون هاتفًا فوق محطة سحب لا تلامس لنقل معلومات البطاقة. لا يدفع التجار الذين يقبلون محافظًا بشكل عام رسومًا إضافية تتجاوز ما يدفعونه مقابل مدفوعات البطاقات.

تقدم شركة أمازون حوافز مثل رسوم معالجة المدفوعات المنخفضة أو الخدمات التسويقية لإغراء التجار لقبول محفظتها الرقمية ، وفقًا لأشخاص على دراية بالأمر.

قد تكون تكاليف المعالجة المنخفضة للدفع عبارة عن عرض مقنع. إن ارتفاع الرسوم ، أو السحب ، يمثل جزءًا كبيرًا من هذه التكاليف ، وهي نقطة توتر بين تجار التجزئة وشركات بطاقات الائتمان. وتحدد شبكات البطاقات بما في ذلك شركة فيزا وشركة ماستركارد الرسوم التي يدفعها التجار للبنوك والجهات المصدرة الأخرى عندما يستخدم المستهلكون بطاقاتهم للتسوق.

Currently, shoppers can use their Amazon accounts to check out at a small number of Amazon’s brick-and-mortar locations, such as Amazon Go and its bookstores, and a growing number of online merchants accept Amazon Pay, its third-party service. Amazon Pay stores credit- and debit-card numbers, allowing shoppers to skip the step of typing in their account information at checkout and making them more likely to complete purchases.

During the 12 months through March 2018, some 14% of U.S. online shoppers used Amazon Pay outside of Amazon.com to make at least one online or mobile payment, down slightly from a year earlier, according to a survey from Bernstein Research.
في الوقت الحالي ، يمكن للمتسوقين استخدام حساباتهم في Amazon للتحقق من عدد قليل من مواقع الأمازون ، مثل Amazon Go ومحلاتها ، وعدد متزايد من التجار عبر الإنترنت يقبلون Amazon Pay ، خدمة الطرف الثالث. تقوم Amazon Pay بتخزين أرقام بطاقات الائتمان والخصم ، مما يسمح للمتسوقين بتخطي خطوة الكتابة في معلومات حسابهم عند الخروج وجعلهم أكثر عرضة لإتمام عمليات الشراء.

خلال 12 شهرًا حتى مارس 2018 ، استخدم حوالي 14? من المتسوقين عبر الإنترنت في الولايات المتحدة ميزة Amazon Pay خارج Amazon.com لإجراء دفعة واحدة عبر الإنترنت أو الجوّال على الأقل ، بانخفاض طفيف عن العام السابق ، وفقًا لدراسة استقصائية من Bernstein Research.
Amazon has been exploring ways to get customers to use Amazon Pay at Whole Foods, the grocery chain it purchased in 2017, The Wall Street Journal reported earlier this year.

Amazon also is working to make Alexa, its virtual assistant, an in-store payments platform, people familiar with the matter said. For example, a customer paying for gas could tell the Alexa voice assistant in the car to use Amazon Pay.

With Amazon Go stores in Seattle, Chicago and San Francisco, Amazon has introduced a concrete version of what it calls “just walk out” shopping using phones. Customers scan an app-generated code as they go through turnstiles, cameras track what they pick up throughout the store, and they can walk out without stopping to pay. The store automatically charges them.

كانت أمازون تستكشف طرقًا لجعل العملاء يستخدمون Amazon Pay في Whole Foods ، وهي سلسلة البقالة التي اشترتها في عام 2017 ، حسبما أفادت صحيفة وول ستريت جورنال في وقت سابق من هذا العام.

ويعمل الأمازون أيضاً على جعل أليكسا ، مساعدها الافتراضي ، منصة مدفوعات في المتاجر ، على حد قول أشخاص مطلعين على المسألة. على سبيل المثال ، يمكن لأحد العملاء الذين يدفعون ثمن الغاز أن يخبر مساعد اليكسا الصوتي في السيارة باستخدام Amazon Pay.

مع متاجر Amazon Go في سياتل وشيكاغو وسان فرانسيسكو ، طرحت Amazon إصدارًا ملموسًا لما تسميه التسوق “Just walk out” باستخدام الهواتف. يفحص العملاء رمزًا تم إنشاؤه بواسطة التطبيق أثناء مرورهم من خلال الأبواب الدوارة ، وتتبع الكاميرات ما يلتقطونه في المتجر ، ويمكنهم الخروج دون التوقف للدفع. يقوم المتجر تلقائيًا بشحنها.

(Visited 4 times, 1 visits today)